Přeprava kol na cyklovleku a v autobuse

Na našich cyklistických zájezdech se snažíme přepravovat kola našich klientů co nejšetrněji. Proto využíváme speciálně konstruované vleky s vestavbou uzpůsobenou na přepravu kol. Na některých zájezdech také přepravujeme kola přímo v autobuse. Jedná se většinou o zájezdy na Podkarpatskou Rus, kde platí zákaz tažení vleku autobusem, dále o některé zájezdy, na které jede jen minimální počet cyklistů (max. 10) a nebo jsou v takových oblastech, kde se autobus s vlekem obtížně pohybuje.

Přeprava kol na cyklovleku

Kola jsou přepravována na speciálním krytém vleku, konstruovaném s ohledem na minimalizaci možnosti jejich poškození. Jejich nakládku a vykládku řídí průvodci, součinnost klientů je žádoucí.
Na našich zájezdech nejčastěji používáme 2 typy cyklovleků:
1) Patrový vlek, kde jsou kola uložena horizontálně ve 2 patrech nad sebou a jsou uchycena ve speciálních držácích a připevněna za rám polstrovanou tyčí. Kola na horním patře jsou navíc přichycována řemínky ke kolejnici.
2) Závěsný vlek, do kterého se kola zavěšují za přední kolo. K rámu kola se suchým zipem připevňuje polstrovaná tyč, která kolo fixuje nad vertikálně konstruovanou kolejnicí. Zadní kolo se navíc přichycuje ke kolejnici řemínkem.

Většinu kol není třeba nijak speciálně upravovat, přesto se při dnešní široké škále konstrukce a vybavení kol mohou vyskytnout problémy s jejich bezpečným uložením na vlek zejména při extrémně vysokých nebo širokých řidítkách s dlouhými rohy, vysoko vysunutých sedlech apod. Aby nedošlo k poškození sousedních kol, je někdy nutné sedla snížit nebo vyndat, rohy nebo řidítka pootočit. Mohou také překážet široké košíky připevněné k nosiči. Před nakládkou vyndejte tachometry, blikačky a hustilky, tyto doplňky se mohou během manipulace a přepravy vytřást a poškodit. Kapacita většiny vleků je 30 nebo 40 kol.

Přeprava kol v cyklovacích uvnitř autobusu

Na cyklozájezdy na Ukrajinu přepravujeme kola přímo v autobuse (s vlekem za autobusem je vjezd na Ukrajinu až na výjimku zakázán). Díky menším otřesům uvnitř autobusu je přeprava šetrná, ale vyžaduje určitou přípravu kola. Kola budou přepravována v buse ve speciálních cyklovacích. Z kola je třeba demontovat přední kolo a většinou i oba blatníky. Pokud vlastníte kola s dlouhými rámy je potřeba pro uložení do vaku demontovat i zadní kolo (demontovaná přední nebo i zadní kola se vkládají do vaku společně s rámem do všitých kapes). U kol s kotoučovými brzdami je vhodné vložit klínek mezi brzdové desky zabraňující jejich zavzdušnění.
Podobný způsob přepravy je realizován i v případě některých termínů MTB zájezdů - Livigno MTB, Davos MTB, Tour de Mont Blanc MTB, pokud program není kombinován s jiným cyklistickým zájezdem a počet kol nepřesahuje množství 10.

Cyklovaky

Pokud v buse přepravujeme menší množství kol, používáme tzv. cyklovaky. Z kola se demontuje přední i zadní kolo, blatníky a vše co by se mohlo zničit (cyklocomputer, svítilna...), sedátko se zasune do rámu a rám se vloží do speciální brašny vč. obou kol. U kol s kotoučovými brzdami je vhodné vložit mezi brzdové desky klínky, zabraňující zavzdušnění brzdového systému. Tento cyklovak se naloží přímo dovnitř busu nebo do jeho zavazadlového prostoru.

Naše cyklozájezdy najdete zde - všechny cyklistické zájezdy - nenáročná cykloturistika, náročnější MTB zájezdy, cyklistika s ubytováním, cyklostezky.

 

©2018 CK Alpina - zájezdy a dovolená | e-mail ck@alpina.cz | telefon +420 548 522 652 | mobil +420 777 257 462 (+420 777ALPINA) | webdesign | odkazy