Přeprava kol na cyklovleku a v cyklovacích

Na našich cyklistických zájezdech se snažíme přepravovat kola našich klientů co nejšetrněji. Proto využíváme speciálně konstruované vleky s vestavbou uzpůsobenou na přepravu kol. Na některých zájezdech také přepravujeme kola přímo v autobuse v cyklovacích. V tomto případě se jedná většinou o zájezdy na Podkarpatskou Rus, kde jsou komplikované předpisy ohledně tažení vleku za autobusem, dále o některé zájezdy, na které jede jen minimální počet cyklistů (max. 10) a nebo jsou v takových oblastech, kde se autobus s vlekem obtížně pohybuje.

Přeprava kol na cyklovleku

Kola jsou přepravována na speciálním krytém vleku, konstruovaném s ohledem na minimalizaci možnosti jejich poškození. Jejich nakládku a vykládku řídí průvodci, součinnost klientů je žádoucí.
Na našich zájezdech nejčastěji používáme 2 typy cyklovleků:
1) Patrový vlek, kde jsou kola uložena horizontálně ve 2 patrech nad sebou a jsou uchycena ve speciálních držácích a připevněna za rám polstrovanou tyčí. Kola v horním patře se navíc přichycují řemínky ke kolejnici.
2) Závěsný vlek, do kterého se kola zavěšují za přední kolo. K rámu kola je suchým zipem připevněna polstrovaná tyč, která kolo fixuje nad vertikálně konstruovanou kolejnicí. Zadní kolo se navíc přichycuje ke kolejnici řemínkem.

Většinu kol není třeba nijak speciálně upravovat. Přesto se při dnešní široké škále konstrukce a vybavení kol mohou vyskytnout problémy s jejich bezpečným uložením na vlek, a to v případech, kdy jsou extrémně vysoká nebo široká řidítka s dlouhými rohy, vysoko vysunutá sedla apod. Aby nedošlo k poškození sousedních kol, je někdy nutné sedla snížit nebo vyndat, rohy nebo řidítka pootočit. Mohou také překážet široké košíky připevněné k nosiči.

Před nakládkou prosím sejměte tachometry, blikačky a hustilky, tyto doplňky se mohou během manipulace a přepravy vytřást a poškodit.

Kapacita většiny vleků je 30 nebo 40 kol.

Přeprava kol v cyklovacích uvnitř autobusu

Na cyklozájezdy na Ukrajinu přepravujeme kola přímo v autobuse (s vlekem za autobusem je vjezd na Ukrajinu až na výjimky zakázán). Kola budou přepravována v buse ve speciálních cyklovacích, která vám zapůjčíme zdarma.

Díky menším otřesům uvnitř autobusu je přeprava šetrná, ale vyžaduje určitou přípravu kola. Je třeba demontovat přední kolo a většinou i oba blatníky. Pokud vlastníte kola s dlouhými rámy je potřeba pro uložení do vaku demontovat i zadní kolo (demontovaná přední nebo i zadní kola se vkládají do vaku společně s rámem do všitých kapes). Je třeba také demontovat vše, co by se mohlo zničit (cyklocomputer, svítilna apod.). U kol s kotoučovými brzdami je vhodné vložit klínek mezi brzdové desky zabraňující jejich zavzdušnění.

Podobný způsob přepravy je realizován i v případě některých termínů MTB zájezdů - Livigno MTB, Davos MTB, Tour de Mont Blanc MTB, pokud program není kombinován s jiným cyklistickým zájezdem a počet kol nepřesahuje množství 10. V těchto případech se cyklovaky naloží přímo dovnitř busu nebo do jeho zavazadlového prostoru.

 

©2018 CK Alpina - zájezdy a dovolená | e-mail ck@alpina.cz | telefon +420 548 522 652 | mobil +420 777 257 462 (+420 777ALPINA) | webdesign | odkazy